20 هزار نفر از بقاع متبركه كردستان بازديد مي‌كنند
نوشته شده توسط : سوران زندی
 
سالانه؛
20 هزار نفر از بقاع متبركه كردستان بازديد مي‌كنند

خبرگزاري کرد نیوز: مديركل اوقاف و امورخيريه كردستان از بازديد سالانه بيش از 20 هزار نفر از بقاع متبركه استان خبر داد.


 

اسماعيل رستمي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کرد نیوز در سنندج اظهار داشت: كل بقاع و اماكن متبركه استان در حال حاضر 81 مورد است كه از اين تعداد 44 مورد آن امامزاده، يك بقعه متبركه قرآن نگل و مابقي هم مقبره و زيارتگاه صحابه و مشايخ است.
وي به درآمد بقاع متبركه استان اشاره كرد و افزود: بيشترين درآمد بقاع متبركه استان مربوط به قرآن نگل كه در نزديكي شهرستان سروآباد و امامزاده سيد جلال‌الدين باباگرگر در شهرستان قروه است.
وي با بيان اينكه بيش از 20 هزار نفر در سال از بقاع متبركه استان بازديد مي‌كنند، تصريح كرد: بيشترين زوار مربوط به قرآن ‌نگل، امامزاده هاجره خاتون سنندج و سيد جلال‌الدين باباگرگر قروه است.
مديركل اوقاف و امورخيريه كردستان خاطرنشان كرد: اكثر بقاع متبركه استان كه داراي درآمدند از وضعيت احياي مناسب با امكانات رفاهي متناسب با محل و مورد رضايت زوار برخوردار هستند.
رستمي در ادامه افزود: سالانه حدود 200 ميليون تومان صرف نگهداري، بهسازي، نوسازي و تعميرات بقاع فعال مي‌شود كه اين مبلغ با احتساب درآمد بقاع و از محل اعتبارات سازماني و استاني كه شناور هستند، تامين مي‌شود.
وي اظهار داشت: مردم اين استان ارادت خاصي به اماكن زيارتي دارند و با بازديد از آنها و دعا در اين اماكن موجب بقا و ماندگاري آنها در سطح استان شده‌اند.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان كردستان حفظ و صيانت از موقوفات، افزايش ميزان درآمد موقوفات، ساماندهي اماكن متبركه و اشاعه فرهنگ ديني و قرآني را از مهم‌ترين برنامه‌هاي اين اداره ذكر كرد.
رستمي خاطرنشان كرد: در بحث عمراني امسال چهار بقعه در شهرستان‌هاي بيجار، قروه، سنندج و سقز نوسازي خواهند شد.
وي بر حمايت مردم در بازسازي بقاع متبركه تأكيد كرد و افزود: وقتي خود مردم از نزديك با روند رو به رشد فعاليت‌هاي عمراني بقاع متبركه روبه‌رو شوند خود را در آن سهيم مي‌دانند و با حداقل كمك مالي خود باعث بركت منابع مالي ما مي‌شوند.
 




:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: